Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Småplock

Av Felicia - 2 juli 2013 19:51

Här är lite småplock jag hittat i min "Bilder mapp".

         

 
 

Felicia

5 juli 2013 15:12

tack! kram:)

 
Micke

Micke

4 juli 2013 23:36

Gillar verkligen bild två!!! Snyggt ljus som faaan

http://www,mikael82karlsson.bloggplatsen.se

Felicia

5 juli 2013 15:12

Tack!! Aa, tyckte den blev bra :)

 
Wilma

Wilma

10 juli 2013 11:56

Åååh, tack för din kommentar (har svarat på den)!
Nu har jag lite frågor och saker att säga :)

I vilket pogram eller webbsida redigerar du dina foton?
Vilka är dina bästa foto och redigerings tips till mig?
Jag menar jag är ju två år yngre än dig så jag har mkt att lära mig...
Och du har sååå fina bilder :)
Kom ihåg det :D

Kramar / Wilma :)

http://My-wonderland.bloggplatsen.se

Felicia

10 juli 2013 20:15

Hej, ingen fara :)! För det första så vill jag gärna se din rosa (!!) kamera, så lägg gärna upp en bild :) Älskar rosa..

Jag har en Macbook Air, så jag redigerar i iPhoto! Nu vet jag ju ingenting om hur du fotar.. I auto eller manuellt, och hur mycket du kan, så det får bli "standard-tipsen" haha :)
Men kolla i kategorin "Tips" så har jag lagt ut där..

1.Bilderna blir alltid bäst i skugga, vilket jag inte visste från början, trodde solen var bäst, men nej. Om du kan så ställ dig precis innanför skuggkanten när du ska fota någon (så att du och motivet står i skuggan).

2.Ha så lite i bakgrunden som möjligt när du fotar.. Om du fotar en katt i din trädgård kan en liten leksaksbil i bakgrunden störa väldigt mycket..

3.Ska du fota människor blir det väldigt bra om det är emot en grå vägg eller mark. Då får människan "neutrala" färger i ansiktet och inga konstiga färgstick i gult eller rött. (Hade blivit det om du fotat där det funnits en röd vägg, t.ex) Men det går ju självklart att fota någon annanstans, men färgerna blir bäst så.

Redigeringstips.. Jag vet ju inte var du redigerar eller någonting, men du kan ju skriva det så kan jag "tipsa" efter det?

Om du hade velat lära dig mer om fotografering osv, och inte vill fota i auto längre, så kan jag rekommendera Emelie Ohlssons fotokurser som man kan köpa online. (Webbkurs). Jag lärde mig otroligt mycket ifrån henne, hon förklarar så att man verkligen förstår!
Länk till hennes blogg: http://emelieohlsson.se/blogg/
Där har hon också fototips direkt i bloggen och en massa annat.

Och jättetack, blir såå glad :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 1 oktober 2013 21:49

Har skaffat en ny fotoblogg på Wordpress! Har inga kommentarer om det än men vi får väl se vad jag tycker.. :)   NI HITTAR DEN NYA SIDAN HÄR NI HITTAR DEN NYA SIDAN HÄR NI HITTAR DEN NYA SIDAN HÄR ...

Av Felicia - 13 september 2013 17:35

Här är resten av bilderna från första "gruppen" haha! Jag har ett USB till fullt med bilder, men min dator är full så jag kan inte redigera alla samtidigt, så det kommer fler sen..   Eldshow Hade inte med mig stativet så jag fick stå med armbågarn...

Av Felicia - 11 september 2013 15:01

Det finns en stor, jättefin damm inte så långt ifrån pappa som oftast är helt uttorkad, allt vatten brukar vara borta. Men inte denna gången  Sist jag fotade här använde jag min lilla knapp-Sony Ericsson på ja.. 4 megapixels?  Tror jag har kvar bilde...

Av Felicia - 11 september 2013 14:59

Det blev så många bilder från Cypern så jag får dela upp alla istället.. Här är de första på soluppgången, tagna runt halv sex, sex på morgonen! Utan stativ.                     ...

Av Felicia - 8 september 2013 11:41

Jag och några andra fotografer, 15 st kanske, var i Malmö igår på kvälls/nattfotografering, med andra ord fototräff. Har lyckats göra någonting med resten av bilderna så de kan jag inte lägga upp just här. Menmen Här är iaf. några bilder..      ...

Presentation


Hejsan!
Jag heter Felicia och är 14 år, och bor i Skåne.
Jag har en Nikon D3100 och älskar att fota.
Här kommer jag att lägga ut alla mina bilder jag tagit, och blir alltid glad över nya följare eller kommentarer!

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards